Queridos Padres y Alumnos de 3 º C. Ya estamos llegando al final del primer trimestre. Estoy muy contenta con los resultados del control del tema de 2, ya que la mayoría lo hizo estupendamente.
Pronto tendremos el examen de evaluación , que seguro que lo haréis igual de bien. Este examen será el 11 de diciembre , así que aún hay tiempo para repasar y estudiar un poquito.
A continuación os detallo las estructuras y funciones que se han trabajado en los temas de la primera evaluación así como el vocabulario.
Unidad 0
ESTRUCTURAS Y FUNCIONES BÁSICAS DEL LENGUAJE
Hello, I’m …My name’s …he’s got, she can, she’s wearing...That’s a …, It’s got … What’s it like? There is/are...What day is it today? How many …? What is …?...has got
Vocabulario
Verbos de la actividad del aula: look, listen, find, describe...Objetos en el aula...Días de la semana...Frutas y verduras...Animales: elephant, snake, monkey, lion, crocodile, giraffe.Lugares en la ciudad: hospital, police station, building, lake.Hábitats animales: lake, plain, forest, jungle.
Unidad 1
ESTRUCTURAS Y FUNCIONES BÁSICAS DEL LENGUAJE
It’s late. It’s nine o’clock… at half past eight. What time is it?...Time for …, odd, I can tell the time …What time do … in …? some, many,:at + a time...Then, Finally, with, and...can and can’t
Vocabulario
Alicia en el país de las maravillas: bus, watch, rabbit, tea, cake / Verbos para expresar rutinas diarias: get up, have breakfast, go to school, have lunch, have dinner, go to bed / Decir la hora: sun clock, water clock, electric clock, watch, battery, sun, rock, shadow, use, wear, tell the time, a.m., p.m. / Días de la semana / Comparar: the same as, different from / Países: Britain, the USA
Unidad 2
ESTRUCTURAS Y FUNCIONES BÁSICAS DEL LENGUAJE
The parents do the shopping. The children don´t do the shopping / o’clock, half past, minutes / Where are they sitting? What are they talking about? What are they doing? / They´re in the... They’re eating/talking/laughing / Where do you live? Who lives there with you? What chores do you do? / I live in a..., I make my bed and I help with my dog/make my breakfast/help with the shopping/take out the rubbish/work in the garden
Vocabulario:
parents, grandparents, children../ do, make, does, interview, greet, do the shopping, make, help / Busy, odd (odd one out) / Make breakfast, Make the bed, Make lunch, Make dessert, Help with pets, Do the shopping, Work in the garden.
Unidad 3
ESTRUCTURAS Y FUNCIONES BÁSICAS DEL LENGUAJE
What are they doing? The children are swimming, They’re swimming. / in, on
Vocabulario
beach, boat, weekend, seaside, dolphins, sharks, run, swim / sunny, safe, happy, hungry, tired, scared / playing, reading, watching, swimming, shouting, hear / kite, cake, ball, ice box, frog, box, bottle
0 comentarios:
Publicar un comentario